Ieder jaar worden er duizenden opdrachten uitgevoerd door Klusseniers. Wij zijn er trots op dat vrijwel alle opdrachten naar tevredenheid worden uitgevoerd. Dit zien we ook terug in onze klanttevredenheidsonderzoeken.
Maar... Het kan natuurlijk ook een keer misgaan. Want waar gewerkt wordt, worden wel eens fouten gemaakt. Het kan een keer voorkomen dat u een klacht heeft over een Klussenier en/of over het eindresultaat.
Het KlusHuis Nederland B.V. is franchisegever van Job Franchiseformule De Klussenier. Voordat iedere Klussenier start met zijn eigen onderneming doorloopt De Klussenier bij Het KlusHuis o.a. een vijfdaagse ondernemerstraining. Centraal staat hier o.a. klantvriendelijkheid. Het voorkomen, signaleren en bespreekbaar maken van verbeterpunten met de klant is daarbij een essentieel onderdeel. Een Klussenier leert dat het zo spoedig mogelijk onderling oplossen van eventuele klachten zowel voor de klant als voor hem de beste optie is. Mocht dat niet lukken dan hebben we een procedure die we kunnen inzetten om alsnog te komen tot een billijke oplossing.
Daarom hanteren we bij een klacht de onderstaande procedure. Daarbij gaan we er gemakshalve van uit dat het de klant is die een klacht heeft aan het adres van een Klussenier (maar andersom kan natuurlijk ook).
Op het moment dat u ontevreden bent adviseren we u om dit zelf direct met De Klussenier te bespreken. Waar zit uw onvrede? Kijk samen met De Klussenier naar mogelijke oplossingen.
Wij zijn ervan overtuigd dat een goed gesprek tussen u en De Klussenier vaak een oplossing voor uw onvrede zal opleveren. Wellicht is een enkel gesprek niet genoeg. Blijf dan in gesprek met De Klussenier en probeer alsnog onderling op te lossen.
U bent met de Klussenier in gesprek gegaan, maar uw onvrede is niet weggenomen, uw klacht is niet opgelost. Dan kunt u een beroep doen op bemiddeling door ons, Het KlusHuis.
Wat bedoelen we met bemiddelen?
Bemiddeling houdt kort gezegd in dat we ‘hoor- en wederhoor’ toepassen en op zoek gaan naar een mogelijke oplossing.
Zodra we beide kanten van het verhaal hebben gehoord, bepalen we of en zo ja op welke manier we kunnen bemiddelen. Waar mogelijk adviseren we u en/of De Klussenier om tot een oplossing te komen.
Als zowel de klant als De Klussenier bereid zijn samen met ons te zoeken naar een oplossing, dan is onze ervaring dat een klacht vrijwel altijd kan worden opgelost
Wanneer kan er bemiddeld worden?
Het belangrijkste is dat beide partijen de intentie hebben om er met elkaar uit te komen.
Bemiddeling is alleen mogelijk als:
Bemiddeling is niet mogelijk als:
Welke gegevens hebben we in geval van bemiddeling van u nodig?
Wanneer duidelijk is dat bemiddeling mogelijk is en u dat wilt, dan hebben we de volgende gegevens van u nodig. We vragen u deze informatie per mail aan info@hetklushuis.nl te sturen met als onderwerp:
Klacht van <KLANTNAAM> aan het adres van <NAAM KLUSSENIER>.
Het KlusHuis streeft ernaar om zo spoedig mogelijk te reageren op uw klacht. Indien onze bemiddeling slaagt dan zal de klacht naar tevredenheid voor zowel u als De Klussenier kunnen worden opgelost.
Is de bemiddeling niet succesvol? Dan kunt u zich met uw klacht melden bij de Klachtencommissie.
Wat ons betreft zijn we nu al te ver in het proces. Immers het is u en De Klussenier onderling niet gelukt om de klacht op te lossen.
Is de bemiddeling niet succesvol? Dan kunt u zich met uw klacht melden bij uw rechtsbijstandverzekering. Dit is de meest gangbare weg.
Indien dit niet mogelijk is dan beschikken wij over een Klachtencommissie. Deze commissie bestaat uit onafhankelijke deskundigen die uw situatie gaan beoordelen en daarover een uitspraak doen.
Beide partijen betalen voorafgaand voor de behandeling van een klacht een x bedrag. Dit bedrag is afhankelijk van verschillende factoren, zoals onder andere de situatie van de klacht en de locatie. De Klachtencommissie bepaalt vervolgens of de klacht gegrond is. Zo nodig komt een onafhankelijk bouwkundige bij u de situatie beoordelen en maakt hij daar een rapport van op. De beoordeling van uw klacht en de beslissing van de Klachtencommissie is voor zowel u als De Klussenier bindend. Indien een partij volledig in het gelijk wordt gesteld, dan wordt het vooraf ingelegde bedrag aan die betreffende partij terugbetaald.
Hier vindt u de algemene, betalings-, leverings- en uitvoeringsvoorwaarden voor alle werken van alle Klusseniers in Nederland.